רדיו זמן השלום- אנטישמיות.

ינואר 2014.

Hair – Aquarius- intro

הפיגוע בצרפת.

הפיגוע בצרפת היה מאוד ממוקד.

המוסלמים הרגו עיתונאים שפירסמו בעיתונם קריקטורות לועגות לנביא שלהם מוחמד.

הנביא מוחמד מוצג בקריקטורות עם זקן מדובלל, אף ארוך.

בדיוק כמו היהודי שהוצג בעיתון של שטרייכר הנאצי בשנות ה- 30 של המאה הקודמת.

תוכנית זו של רדיו זמן השלום תעסוק באנטישמיות.

באותה דמות נלעגת של האיש עם השיער השחור המזוקן עם האף הארוך.

שמוצג מול יפי הבלורית הבלונדינית והתואר.

אנטישמיות 1 אנטישמיות 2

יהורם גאון – שיר הרעות

שמענו את השיר שכתבו סשה ארגוב וחיים חפר על יפה הבלורית והתואר והבהירה והשותקת..

את אותו יהודי פגשנו בשנות החמישים או השישים בדמותו של סלאח שבתי

אותו יהודי, עם זקן שחור מדובלל עם האף הארוך

מזרחי1מזרחי 2

לצד אריק איינשטיין יפה הבלורית והתואר בסרט סלאח שבתי..

יפה הבלורית

חיים טופול- משיח הזקן.

את השיר משיח הזקן- כתב אוריאל אופק והלחין יוחנן זראי- אשכנזים.

לאבא שלי שבא מסוריה היו שני אחים בהחלט לא ג'מילה וסמילה.

לאמא שלי שבאה מצריים היו שני אחים בהחלט לא סלאח ולא ג'מיל או אנא עארף…

את אותו שיר ניתן לכתוב על אריה לייב ששמו כשל אבי במקור- אריה- אסלאן.

אריה לייב מבני ברק שהיו לו 10 ילדים בשם זיסל ומיסל או אנא עארף

חווה אלברשטיין- גולדן פיקאק- טווס הזהב.

בלי שום קשר, אני אוהבת את השיר, הזדמנות טובה להשמיע אותו,

הביצוע של חווה יותר יפה מהביצוע של אהוד בנאי.

נאצים.

בשנת 1932 כשטרייכר פירסם במגזין שלו את הקרקיטורות על סלאח שבתי,

התקיים קונגרס המוסיקה בקהיר.

הקונגרס הוא סוג של מפגש של מוסיקאים שעוסקים במוסיקה מזרח תיכונית.

לצורך העניין הגיעו לקונגרס חבר'ה מאנגליה.

והם ככה היו מדברים על מוסיקה, מנגנים והייתה גם תחרות.

מי שזכה בתחרות באותה שנה היו הנציגים של עיראק.

יהודים. שקיבלו אות כבוד מהמלך העיראקי כשחזרו לעיראק.

את זה- לא כתוב בסיפרי ההיסטוריה של מדינת ישראל.

מדינת ישראל לא לימדה את ילדי ישראל על הנאורות האיסלאמית מול הבורות הארופאית.

ולא רק, היא פיתחה יחסים וסוג של הדמיית עצמה לארופאים הבורים.

אף אחד לא יכול להתווכח איתי שהאשכנזים הגיעו מארצות של בהמות.

Yahouda Moshe Shammas (1884-1972)- (Le Congrès du Caire) in 1932 اوزان الطبلة العراقية – يهودا شماس Iraqi Tabla Rhythms

שמענו את יהודה משה מסביר למוסיקאים בקונגרס על דארב…כנראה המילה המקבילה לביטים..

ביט זה להרביץ גם דארב זה להרביץ.. ביט זה גם מקצב…כמו דארב…

יהודה משה, על שם משה רבנו, שהוא בשבילנו כמו מוחמד למוסלמים.

אז מי היה מוחמד לפי הקוראן, אותו מוחמד שהמגזין הצרפתי צייר אותו בדמותו של סלאח שבתי?

הנביא מוחמד אמר ככה:

בקוראן כתוב:
"אם יש לך ספק כלשהו בדבר מה מן הקוראן שהורד אליך שאל את בני ישראל שקיבלו ולמדו את הספר לפניך." (סורה 10 פסוק 94-קוראן).

זאת אומרת, שיש מצב שקריקטורה שלועגת לנביא מוחמד יצרה מוסלמים שהיו מתונים והפכו לשונאים.

האיסלאם במהותו לפי פסוק זה מקבל את הראשוניות של היהודים ומאמין באל אחד כמונו.

הרמב"ם אמר את זה לפני הרבה מאוד שנים כשחקר את האיסלאם ופסק שהמוסלמים אינם עובדי עבודה זרה והם מיחדים את האל כראוי.
יש אפילו היתר ליהודים להתפלל במסגד תפילה יהודית.

את מה שכתוב בקוראן ומה שהרמב"ם אמר, לא יגידו לכם רבנים וקאדים שהשנאה מייצרת הפרד ומשול, את שלטונם.

" במאה השביעית נוסדה במזרח התיכון במדבריות ערב דת נוספת, האסלאם. תפיסת האלוהות באסלאם מופיעה בקוראן ב"סורת אל-אח'לאץ" האומרת באופן פולמוסי כלפי הנצרות, "האל אחד, האל נצחי, לא נולד ולא הוליד, ואין דומה לו". בדומה ליהדות זוהי תפיסה מונותאיסטית מופשטת שעל פיה הישות האלוהית היא אחת, איננה מוגבלת בזמן, במקום או בגוף ואינה נחלקת.

האיסור החמור שקיים באסלאם על כל צלם ותמונה, מחמיר לעתים אף יותר מהגישה הרווחת ביהדות. ולכן הגישה הקלאסית ביהדות אינה רואה באסלאם עבודת אלילים, אלא כדרך לגיטימית לגויים לעבוד את ה'. וכדברי הרמב"ם:

"אלו הישמעאלים אינם עובדי עבודה זרה כלל, וכבר נכרתה מפיהם ומלבם. והם מייחדים לאל יתעלה ייחוד כראוי…" (תשובות הרמב"ם, פריימן, הוצאת "מקיצי נרדמים", התרצ"ד, סימן שסט)

הרמב"ם עוד מוסיף שאף שהמנהגים של כריעה, זריקת אבנים, פריעת הראש ואי לבישת בגד תפור מקורם בהתאמה בעבודות אלילים של בעל פעור, מרקוליס וכמוש, מכיוון שכיום הם נותנים נימוקים אחרים לדבר, אין בהם עבודת אלילים, והדבר מסור לליבו ולכוונותיו של האדם, כאשר הוא מבצע מעשים אלו.

בעקבות דברי הרמב"ם והמאירי פסקו הרב חיים דוד הלוי‏[33] והרב עובדיה יוסף[34] שמותר ליהודי להיכנס למסגד, ואף מותר לו להתפלל שם תפילה יהודית.  הרמב"ם החזיק במשנה שכלתנית מובהקת שבאה לידי ביטוי בכתביו. הוא הוכר כפילוסוף גם בתרבות הערבית והאירופית. בערבית הוא מוכר כמוסא בן מימון (موسى بن ميمون), או בשמו הערבי המלא: موسى بن ميمون بن عبد الله القرطبي الإسرائيلي (מוסא בן מימון בן עבדאללה איש קורדובה הישראלי). בלשונות אירופה מקובל לכנות את הרמב"ם Maimonides (מיימונידס) על שום האופן בו נכתב שמו ביוונית: Μωησής Μαϊμονίδης (מואיסיס מאימונידיס). " וויקיפדיה.

ההכרה של המוסלמים ברמב"ם כהוגה דעות מקיימת את הציווי בקוראן ללכת אל בני ישראל אם יש שאלה או ספק.

לשכת עבודה- זאב רווח- טיפת מזל.

הסרט טיפת מזל מספר את סיפורו של יהודה משה שהגיע לארץ ישראל ולא הצליח להשתלב בעולם המוסיקה הישראלית.

היסטוריה. הסרט הזה הוא ספר היסטוריה.

ינואר 2015.

איפה הבעיה, הבעיה היא שאנטישמיות יוצרת פערים כלכליים חברתיים, אי שיוויון הזדמנויות.

מבחינתי ז'ז'ו חלסטרה של צביקה הדר הוא בדיוק כמו לובה של קיציס ופרידמן הקופאית בשופרסל מרויחת שכר המינימום .

Hair – Aquarius

שתהיה שבת שלום,

מרדיו זמן השלום.

Copyright © 2021 . All rights reserved.