שמעונה מדימונה מירוחם.

הרבה מדברים על נקודת הזמן של 2011 (לפי הספירה הנוצרית) כסוג של מפץ ושינוי תודעה בבואו של עם ישראל לדרוש צדק חברתי. בשנת 2006 (לפי הספירה הנוצרית) היה לי אתר בגלובל ריפורט. גם שם שמו היה זמן השלום. וכמו היום כתבתי באתר והגבתי לכתבות בעיתונים. היה אז את המפץ של פרץ שדרש שכר הגון ואולמרט ופרסקי סובבו אותו להיות שר בטחון.

ובמקום להלחם למען שכר הגון לעניי ישראל, עם ישראל גוייס ל"מ-בצע" שכר הולם בעקבות חטיפת שלוש חיילים על המר. (מבצע שכר הולם היה המבצע שהפך למלחמת לבנון השנית).

דיברנו על אותם דברים כשפרץ  קיבל 19 מנדטים לפעול למען צדק חברתי.

שלושה מאמרים שעליהם הגבתי בשם העט- שמעונה מדימונה מירוחם, מלמדים אותי שיש סוג של מחזוריות שבסופה יש דיכוי של הדרישה לצדק חברתי.

מאמר ראשון:

http://www.nrg.co.il/online/16/ART1/047/488.html

"הטרנד התוסס בשנים האחרונות הוא שנאת עשירים. מובילת הטרנד היא שלי יחימוביץ, שהזדרזה לתקוף את שרי אריסון בפרשת הפיטורים של בנק הפועלים. כיום, כל איש תקשורת או מנהיג דעה או סתם מי שרוצה להתפרסם, מוצא לעצמו "עשיר מחמד" אותו הוא שונא ובו הוא משתלח."

"מי אתם חושבים ישלם משכורת לשלי יחימוביץ', אם היא תהיה חברת כנסת? עמיר פרץ? האירוניה היא, שדווקא המסים האדירים ששרי אריסון מכניסה למדינה, גם מהם תשולם לשלי המשכורת."

nrg 2006.

תגובתי לשרי אריסון:

46.

you got it all wrong..

שמעונה מדימונה, 13/02/06 17:52

אני אסביר לך. אני חושבת שזאת דמגוגיה זולה לקחת את זה למקום של שנאת עשירים. ובכלל אני לא אוהבת את המושג שנאה. אבל אזרום איתך בשפה שלך. אין פה שנאת עשירים. מה שיש פה זה שנאת העוני. המגיבים פה שונאים את המצב שקרוי עוני. אני לא מבינה מה את והדומים לך בדעותיהם לא מבינים בדיוק. לקחת את העניינים למקום של "שונאים אותי" זאת למעשה מגננה, מגננה ממה? את בטח שואלת.. מגננה מהידיעה הפנימית הטהורה ביותר שמשהו כאן דפוק. לכן הצורך במגננה. אף אחד לא שונא עשירים. את יודעת מה. אני רוצה להפגיש אותך עם אישה אחת שאני מכירה. עובדת קבלן. עובדת משש בבוקר ועד ארבע כל יום. ביום שישי היא עובדת משמונה עד 12. והיא עניה. למה? כי היא מרוויחה משכורת מינימום. היא לא פרזיטית והיא לא טפילה. היא משלמת מס הכנסה. היא בת ארבעים וחמש, נראית כמו בת חמישים וחמש. בגדיה בלויים. והיא אוספת את השאריות שנשאר בחדר האוכל בחברה בה היא עובדת כמנקה כעובדת קבלן. היא לא שונאת אותך. היא שונאת את האילוץ הזה להיות עניה. ואת יודעת מה הקטע? היא מקבלת את הדין הזה שהחברה מכתיבה לה.. כשהיא סיפרה לי שאין לה קרן פנסיה, זעמתי נורא והיא לא.. אמרתי לה שתתלונן! והיא השיבה שאם היא תעשה זאת יפטרו אותה ולא תהיה לה עבודה…והמשיכה לנקות. הא לך סיפור אמיתי מהחיים. אז על מה נגיד תודה לעשירים? על מה? על זה שהם משלמים משכורת מינימום? ואחר כך תורמים? הצחקת אותי. ואני רצינית, בואי איתי, אני אקח אותך, אאסוף אותך מהבית, ניסע ביחד לדרום, ואחזיר אותך עד הביית בחזרה. נלך ונשתה עם האישה הזאת כוס קפה. ואולי תביני על מה כולם מדברים. ותזכרי אותה טוב טוב, כי עוד עשרים שנה כשתראי חדשות תוכלי לזהות אותה בטלוויזיה אוספת אוכל מהריצפה של שוק הכרמל כי אין לה פנסיה ותוכלי לצעוק בסלון המפואר שלך: "אני מכירה אותה! אני מכירה אותה!" ואז תסעי עם חבורת צלמים לשוק הכרמל ויצלמו אותך נותנת לה כסף וכל המדינה תתרגש מהסיפור על האישה העשירה שזיהתה את האישה העניה בטלוויזיה ונחלצה לעזרתה!
היהדות אומרת, שאם אתה רוצה לעזור לאדם עני, אז עדיף שתעשה את זה בדרך שמשאירה לו את כבודו. נדבה לצורך העניין זה בסדר, אבל אם יש באפשרותך לספק לו עבודה שממנה יוכל להתפרנס בכבוד זאת הדרך שהיהדות מעדיפה.

המאמר השני:

עסק בהתעקשותו של סמי עופר שיקראו למוזאון ת"א על שמו.

http://www.nrg.co.il/online/41/5/MS1/041/942.html

תגובתי:

27.

יש לי רעיון למשפחת עופר.

שמעונה מדימונה, 01/02/06 01:05

קחו את העשרים מליון דולר. תקנו בכסף, 300 דירות, ותשכנו בו חינם אין כסף משפחות עניות שעול השכירות מביא אותם למצב של עוני.
או לחלופין, קחו את הכסף ותקימו קרן להשלמת הכנסה, לעניי ארצנו, אתם יודעים כמה משפחות אפשר להאכיל בכסף הזה?
אני פשוט המומה.
מילא לתרום לבתי חולים, זה סבבא. אבל למוזיאון? כשהמצב בארצנו זועק בכל כותרת אפשרית? ותחשבו על זה שתורמים נוספים אמרו שימשכו את תרומתם, אז כמה כסף מתגלגל במוזיאונים הללו?
תחשבו על זה, כל מילה שאוסיף ויש הרבה מילים להוסיף בענין הזה, לא תמחיש את גודל הזעזוע שאני חשה.
לילה טוב.

המאמר השלישי:

"אולמרט: זה היה משאל עם – והעם הכריע

בישיבת סיעה הביע רה"מ המיועד אכזבה ממספר המנדטים, אך לעג לסקפטים ושיבח את "המהלך חסר התקדים ששינה את המפה הפוליטית לשנים רבות". על הפרק: הקמת ממשלה יציבה ורחבה ככל האפשר. "כולם מוזמנים", אם רק יתיישרו לפי קווי היסוד "שאנחנו נקבע". והעבודה? "יש לה זכות קדימה מקדימה"" ynet 2006.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3236643,00.html

תגובתי:

178.

אולמרט,

שמעונה מדימונה, ירוחם ‏(05.04.06)

בנאום הנצחון שלך, אמרת שתפעל למען החלשים, רק אמרת שזה יקח זמן.. ההסתייגות הזאת שהובעה על ידי הזמן מלמדת אותי שאינך מודע עד כמה הזמן הוא גורם מכריע בענין, לידיעתך, היום יש פחות תרומות לעניים לקראת חג הפסח, זה מלמד שאסור לנו להטיל את כל המעשה בענין הזה על רצונו הטוב של בעל המאה, והמדינה צריכה לקחת את הענינים בידיים, הייתי מצפה ממך להקציב קצבת חרום לחג הפסח לעניי ישראל. אני חושבת שבגלל שאתה דואג יותר לעניינים המדיניים, תן למישהו שדואג לעניינים החברתיים מהלב, והאדם הזה הוא פרץ. אני יודעת טוב מאוד שפרץ הוא זה שמאלץ את הממשלה הבאה ואותך לתת דגש לבעיה החברתית ולא אשכח זאת לעולם, אני מקווה שלא תנסה לקחת את הפירות לאדם שגידל אותם, כי אדם שעושה דבר כזה אינו ראוי להיות ראש ממשלה. וכמובן שהשם רואה הכל ומעשיו של אדם כזה לא יצליחו, וכשהוא ראש ממשלה, זה עלול לפגוע בכולנו.

שימו לב לכמות התגובות למאמר הזה:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2762796,00.html

.

צריך לחשוב על עניין המעגליות, בדיוק כמו שהקובעים קבעו חמישה חומשי תורה שכל שנה חוזרים לבראשית במקום להמשיך את הקריאה עם ספר יְהוֹשֻׁעַ.

מעשה שיהיה כך היה.

יונתן גפן.
שלום.
בשורה התחתונה לחזור לספר בראשית ולא להמשיך עם יְהוֹשֻׁעַ. אונס לקיים את נבואתו של שלמה המלך שמה שהיה הוא שיהיה, ידוע לכולנו ששלמה המלך בגד ביהוה ויהוה קרע את ממלכתו ונתנה לעבדו. אני מניחה שאבירי המלך שלמה בחזרתם כל שנה לבראשית במקום להמשיך עם יהושע מבקשים ליצר את מה שהיה הוא שיהיה בסטייל שהעשיר ממשיך להעביד עבדים ולהתעשר על גבם.

.

Write a Comment

Copyright © 2020 . All rights reserved.