שבירת הקסם- שלושים ושבע.

בניתי לוח מועדים יהודי לשנה הבאה ועל פי דבר תורה כשהחודש הראשון בשנה הוא חודש האביב, החודש בו יצא עם ישראל ממצרים של הפרעונים את יום השבת קבעתי על פי השבתון הראשון של חג הפסח ובהתאם את כל שבתו השנה הבאה, זה די מעניין גם בלוח העברי המקובל בשנה הבאה שתתחיל בחודש האביב, השבת הראשונה של פסח גם היא ביום שבת על פי הספורות. אני חושבת שכל שנה צריך לכוון את ימי השבוע על פי השבת הראשונה של חג הפסח. בלוח שבניתי, פרשות השבוע הם מבראשית ועד ספר שופטים, בעת הגלות היה נכון לחזור כל שנה מדברים לבראשית, אחרי שחזרנו לארץ ואין מלך בישראל, יותר מתאים לגמור שנה ה עם ספר שופטים ומנקודה זו לחזור לבראשית כשאנחנו מתפללים שבורא עולם ישוב את שבות עמו.

שִׁיר, הַמַּעֲלוֹת:
בְּשׁוּב יְהוָה, אֶת-שִׁיבַת צִיּוֹן–    הָיִינוּ, כְּחֹלְמִים.
אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק, פִּינוּ–    וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה:
אָז, יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם–    הִגְדִּיל יְהוָה, לַעֲשׂוֹת עִם-אֵלֶּה.
הִגְדִּיל יְהוָה, לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ–    הָיִינוּ שְׂמֵחִים.
שׁוּבָה יְהוָה, אֶת-שבותנו (שְׁבִיתֵנוּ)–    כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב.
הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה–    בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ.
הָלוֹךְ יֵלֵךְ, וּבָכֹה–    נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ-הַזָּרַע:
בֹּא-יָבֹא בְרִנָּה–    נֹשֵׂא, אֲלֻמֹּתָיו.

תהלים.

בְּרֵאשִׁית– כל הפרשות. שְׁמוֹת֙- כל הפרשות. וַיִּקְרָא – כל הפרשות. בְּמִדְבַּ֥ר– כל הפרשות.
דְּבָרִ֗ים– כל הפרשות. פרשת וַיַּקְהֵ֣ל הָעָ֜ם עַֽל־אַהֲרֹ֗ן– וַיַּקְהֵ֣ל מֹשֶׁ֗ה אֶֽת־כָּל־עֲדַ֛ת בְּנֵ֥י יִשְׂרָאֵ֖ל.  יְהוֹשֻׁ֣עַ– כל הפרשות. שֹׁפְטִים– כל הפרשות.

זאת עריכה שנית, עד חודש האביב יתכנו תיקונים אם אמצא טעויות..

בעריכה זאת, ספירת השנים היא לפי קוממיות העם היהודי בארצו,

אין המילה עצמאות בתורה, יותר נכון לאמר קוממיות כפי שהיה גם נהוג לאמר בראשית חזרתו של העם היהודי בארצו, מישהו החליט לשנות את הדבר. אני לא מאשרת את המילה עצמאות יען כי בתורה כתוב קוממיות, לא היה צורך להמציא מילה חדשה ולעצב את דעת העם לאמר עצמאות ולא קוממיות .

אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם, אֲשֶׁר הוֹצֵאתִי אֶתְכֶם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם, מִהְיֹת לָהֶם, עֲבָדִים; וָאֶשְׁבֹּר מֹטֹת עֻלְּכֶם, וָאוֹלֵךְ אֶתְכֶם קוֹמְמִיּוּת. ויקרא.

ניתוק גן העצמאות מקוממיות העם היהודי בארצו.

אני מוצאת שיותר נכון לאמר יום אחד בשבוע ולא יום ראשון, יען כי גם בספר בראשית כתוב יום אחד ואז יום שני שלישי וכן הלאה. לגבי היום השביעי,  אני יכולה לאשר שהוא יכול להקרא יום שבת, כי בו שבת הבורא..

.

Copyright © 2020 . All rights reserved.