רדיו זמן השלום- seventies – טורקיא.

.

נפשי

רוחות שמים

.

מבחינה מוסיקלית שמחוברת לזמן, אין דבר כזה seventies ישראלי.

אני זוכרת את הפעם הראשונה ששמעתי את השיר אדם בתוך עצמו הוא גר של שלום חנוך. אני חושבת שזה היה המפגש הראשון שלי עם שלום חנוך.

שידרו אותו במוסרות אני ואבי ישבנו בפינת הישיבה וצחקנו עליו, הוא נראה לנו מוזר.

שלום לא אשם שהקיבוץ חינך אותו כמו שחינך אותו ושההתלבטויות שלו וההתחבטויות שלו לא היו כמו שלנו, שלום חנוך לא אשם שהסיסטם העדיפה אותו.  לא הבנו על מה הוא מדבר. הוא לא דיבר אלינו. אתם מבינים..

כששלום ואריק שרו אני ואתה נשנה את העולם , לא ממש הבנו מה שלום רצה לשנות. הוא לא דיבר ברור..

ואתם יודעים, אבא של אריק היה יושב בכסית..הוא כמו שאומרים הקיבוצניקים – בעל זכויות של בן ממשיך..

ואתם יודעים, אריק היה גם בשבילנו יפה הבלורית והתואר מישראל השלישית שנראה יותר טוב מסלאח שבתי וצאצאיו שאמור היה לסמל אותנו.

מי שכן דיבר אלינו היה ג'ון לנון. עם פאוור טו דה פיפל..

כשג'ון לנון אמר שהוא רוצה לשנות אז הוא אמר את זה ברור- פאוור טו דה פיפל במובן של לעזור לעניים, לפועלים, תנו הזדמנות לשלום והאשה היא השחור של העולם…ג'ון לנון ביקש לשנות את מה שאנחנו רצינו לשנות. אולי בגלל שג'ון לנון גדל בעיירת פועלים, כמו שדרות נתיבות ירוחם מצפה רמון בדרום וקרית שמונה, שלומי, מעלות מגדל העמק בצפון, וכמו השכונות הדרומיות בערים המרכזיות.

גם הפינק פלויד שיצרו את החומה ב- 79 דיברו על אותה חומה שרצינו לשבור..לכן התחברנו אליהם. אני חושבת שמביני עניין יודעים למה התכוונו פינק פלויד כשאמרו שכולנו אבנים בחומה. אבני אדם. זאת לא הייתה חומת ברלין שהם דיברו עליה..למרות שלפינק פלויד היה מיצוב טוב בחומה הם עדין רצו לשבור אותה.. מטחנת הבשר שטוחנת את האדם במוסדות החינוך של המדינה כפי שהציגו אותה פינק פלויד בסרט החומה יוצרת סוג של אדם שהטחינה עירבבה אותו מחדש כיצור בעל תודעת עבד  לשרת הון שלטון תקשורת, את היושבים בקצה הפירמידה,  ככתוב בתורתנו הקדושה:

נִצָּב לָרִיב, יְהוָה; וְעֹמֵד, לָדִין עַמִּים.  יְהוָה בְּמִשְׁפָּט יָבוֹא, עִם-זִקְנֵי עַמּוֹ וְשָׂרָיו; וְאַתֶּם בִּעַרְתֶּם הַכֶּרֶם, גְּזֵלַת הֶעָנִי בְּבָתֵּיכֶם.  מַה-לָּכֶם תְּדַכְּאוּ עַמִּי, וּפְנֵי עֲנִיִּים תִּטְחָנוּ:  נְאֻם-אֲדֹנָי יְהוִה, צְבָאוֹת.

לא משנה באיזו עמדה, טובה יותר כמו המנהל הבכיר, טובה פחות כמו הפועל משתכר שכר המינימום, בשורה התחתונה, שניהם בסופו של יום שניהם נטחנו בדרך כזו שהם ישרתו את היושבים בקצה הפירמידה.

בכל חומה יש אבנים שממוצבות במיקום נחות, ותמיד יהיו קבוצה של אנשים שינותבו למקום זה. זה תנאי הכרחי לקיום השיטה, לקיום השליטה של יושבי קצה הפירמידה\המגדל. מלך אביון חייב אביונים לצורך שליטה, הפער מקיים את עליונותו. באיזשהו שלב תמיד מתרחשת סוג של מלחמה בין האבנים הקטנות על מיצובם כאבן שממוקמת במקום טוב יותר. על כך אמר ג'ים מוריסון- בבילון מתפיידת. תתעוררו. אתם עבדים. אותה מלחמה בין העניים על מקום טוב יותר בחומה היא זו שמאשרת את השיטה. זאת מלחמה שאני לעולם לא אנהל. שמתחילה מלחמה כזאת אני יוצאת. אני לעולם לא אלחם בעני, אפילו שהוא נלחם בי.

להבנת הענין- אפילו ניר גלעד הוא לא יעד לתקיפה, עידן עופר הוא יעד לתקיפה. בדיבור, כמו שלימד אותנו בורא עולם כשביקש ממשה לדבר אל הסלע כדי שיצאו ממנו מים. יש עניינים שגם בנימין נתניהו אינו יעד לתקיפה, שעדיף לתקוף את שרון יצחק תשובה.

פינק פלויד וג'ון לנון לא ידעו שהם אמרו דבר תורה.

לכן אני סבורה שאנשים שקוראים תורה בדרך שנלחמת בתורה לצורך השגת והשבתת כח רוחני הם אלו ששלחו שליח להרוג את ג'ון לנון ולתת לג'ים מוריסון סמים שהורגים.

היום אנחנו יודעים שניתן לטחון אדם שלאחר הטחינה יתקבל אדם חדש כבשר מעובד שניתן להניע אותו לרצוח אדם כזה או אחר.

מי שיצר seventies בישראל שהיה לו נראות היו:

ניסים סרוסי שירון לונדון אמר עליו שהוא מישראל השניה כשאמר- לא לעבוד לעולם, לא לשרת שום אדם. חלומות של עניים אתם יודעים.

מנחם בגין שעשה שלום וכעס על דודו טופז שאמר עלינו שאנחנו צ'חצ'חים..

וכמובן הפנתרים השחורים עליהם אמרה גולדה שהם לא נחמדים.

שלום חנוך ואני הצלחנו להתחבר רק ב eighties עם משיח. עם לבנון והבורסה..שם הוא ואני נהיינו אותו ציבור מטומטם לזמן קצר. ראיתי את ההופעה בפארק הירקון ביחד עם חברי מהפנימיא שקנו לי את התקליט ליום ההולדת.

בסופו של יום אבותיו הקיבוצניקים של שלום לא שילמו אתם יודעים..(פירגנו להם תיספורת בשנות ה-90) לא נתנו להם להיות מטומטמים.

אי לכך ובהתאם לזאת התוכנית הראשונה של ה seventies המוסיקלי בעולם יתחיל עם טורקיא.

שנות השבעים בישראל היו שנות דיכוי מוסיקלי.

אגב, פרנס עשה יופי של עבודה עם מסע הקסם המזרחי. אם תמצאו את התוכניות תקשיבו להן. אולי המתחרים יעשו שידור חוזר של התוכנית, זה יהיה נחמד..

וזה לא סותר את העובדה שאני אוהבת את שלום ואריק ויצירתם. אבל שלום ואריק לא עשו sventies  בשנות השבעים.

גם לא גרוניך, עם רוזה מרציפן…

התוכנית המלאה:

דרך חים

אני חושבת שיותר מכל, הבאת מוסיקה מה- seventies ממקורות שאתם לא כל כך מכירים, וזה ברור לכולנו שמדובר בעשיית seventies  כפי שאתם מכירים אותו, גורמת לחלק מכם תחושת אי נוחות.  מה שמפריע לך זה שאתה מזהה עוד צליל, הצליל החסר שמקורו בצינורות סוטול שונים משלך. זה הצליל שמסביר לך למה לא היית באמת ב- seventies.. וזה יכול לייצר בעיא תדמיתית קשה מאוד בשבילך גם בעיני עצמך.

הפרומואים:

טורקית

אני לא חותמת על כך במאה אחוז, אבל בטוחה ב 99 אחוז שסלדה לא פירסמה את בנק לאומי של טורקיא. משנות השבעים ועד היום סלדה היא גרעין שמאלני קשה מאוד של טורקיא. זה ברור לכם שאני לא מתכוננת לחבב את משפחת עופר מבנק מזרחי רק בגלל שארקדי מקדם את תחושות האהדה של העם לטובת משפחת עופר השולטים על הבנק. יש מצב שולדימיר ויסוצקי אם היה חי, היה מזמין את ארקדי לדו קרב וזאת רק בגלל שארקדי מנסה לתעל את אהבתנו לויסוצקי לטובת משפחת עופר.

טורקית- טורקיא פרומו שלישי

.

רדיו זמן השלום טורקיא seventiesפרומו רביעי.

Zafer Dilek – arambay sel ald – 1976 – intro

יש קטע בפוזיציא של לשבת בבית הקפה בדיזינגוף עם עראק ולהסתכל על האנשים הולכים. יש קטע טוב בבחירה לשבת כשכולם רצים, כשכולם ממהרים.

Kourosh Yaghmaei – Khaar

ככתוב בתורתנו הקדושה:

כִּי-עַמְּךָ וְנַחֲלָתְךָ, הֵם, אֲשֶׁר הוֹצֵאתָ מִמִּצְרַיִם, מִתּוֹךְ כּוּר הַבַּרְזֶל. לִהְיוֹת עֵינֶיךָ פְתֻחֹת אֶל-תְּחִנַּת עַבְדְּךָ, וְאֶל-תְּחִנַּת עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל, לִשְׁמֹעַ אֲלֵיהֶם, בְּכֹל קָרְאָם אֵלֶיךָ.  כִּי-אַתָּה הִבְדַּלְתָּם לְךָ, לְנַחֲלָה, מִכֹּל, עַמֵּי הָאָרֶץ:  כַּאֲשֶׁר דִּבַּרְתָּ בְּיַד מֹשֶׁה עַבְדֶּךָ, בְּהוֹצִיאֲךָ אֶת-אֲבֹתֵינוּ מִמִּצְרַיִם–אֲדֹנָי יְהוִה. – מלכים.

Arif Sa – Osman Pehlivan 1973

בָּרוּךְ יְהוָה, אֲשֶׁר נָתַן מְנוּחָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל, כְּכֹל, אֲשֶׁר דִּבֵּר:  לֹא-נָפַל דָּבָר אֶחָד, מִכֹּל דְּבָרוֹ הַטּוֹב, אֲשֶׁר דִּבֶּר, בְּיַד מֹשֶׁה עַבְדּוֹ. – מלכים.

Yabanclar – At – 1967

בשורה התחתונה, יש הסכמה ביני לביין יושבי בית הקפה שדוד המלך המלך צדק כשאמר:

בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת–    מְחֻטָּבוֹת, תַּבְנִית הֵיכָל.

במילים של ימנו אנו: בנות ישראל כוסיות הכו שילינג..

Zafer Dilek – arambay sel ald – 1976 

Nekropsi – Yok Var

שיהיה המשך שבוע טוב,

מרדיו זמן השלום.

.

חמישי חלק שני
פרומו שני

דוד וגוליאת.

שלמה

מה שעשיתי בעניינך זה לא לנפץ פרה קדושה. היה חשוב לי לומר לך שאתה פרה קדושה. היה צריך לברר את העניין הזה אתה'מבין.

.

Write a Comment

Copyright © 2020 . All rights reserved.