רדיו זמן השלום- עגל הזהב.

la double vie de veronique- les marionetes.

וַיַּרְא הָעָם, כִּי-בֹשֵׁשׁ מֹשֶׁה לָרֶדֶת מִן-הָהָר; וַיִּקָּהֵל הָעָם עַל-אַהֲרֹן, וַיֹּאמְרוּ אֵלָיו קוּם עֲשֵׂה-לָנוּ אֱלֹהִים אֲשֶׁר יֵלְכוּ לְפָנֵינוּ–כִּי-זֶה מֹשֶׁה הָאִישׁ אֲשֶׁר הֶעֱלָנוּ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם, לֹא יָדַעְנוּ מֶה-הָיָה לוֹ.
וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם, אַהֲרֹן, פָּרְקוּ נִזְמֵי הַזָּהָב, אֲשֶׁר בְּאָזְנֵי נְשֵׁיכֶם בְּנֵיכֶם וּבְנֹתֵיכֶם; וְהָבִיאוּ, אֵלָי. וַיִּתְפָּרְקוּ, כָּל-הָעָם, אֶת-נִזְמֵי הַזָּהָב, אֲשֶׁר בְּאָזְנֵיהֶם; וַיָּבִיאוּ, אֶל-אַהֲרֹן.  וַיִּקַּח מִיָּדָם, וַיָּצַר אֹתוֹ בַּחֶרֶט, וַיַּעֲשֵׂהוּ, עֵגֶל מַסֵּכָה; וַיֹּאמְרוּ–אֵלֶּה אֱלֹהֶיךָ יִשְׂרָאֵל, אֲשֶׁר הֶעֱלוּךָ מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם.  וַיַּרְא אַהֲרֹן, וַיִּבֶן מִזְבֵּחַ לְפָנָיו; וַיִּקְרָא אַהֲרֹן וַיֹּאמַר, חַג לַיהוָה מָחָר.  וַיַּשְׁכִּימוּ, מִמָּחֳרָת, וַיַּעֲלוּ עֹלֹת, וַיַּגִּשׁוּ שְׁלָמִים; וַיֵּשֶׁב הָעָם לֶאֱכֹל וְשָׁתוֹ, וַיָּקֻמוּ לְצַחֵק.
אני גדלתי עם המוסיקה של הביטלס. אני מכירה כמעט כל מה שהם עשו.
יש שלוש ביטלס.
ביטלס של הילדות.
ביטלס של הבגרות.
וביטלס אחרי שהם עזבו את בית ההורים. כל ילד, כל חבר ביטלס לדרכו.
אני המשכתי עם ג'ון לנון.
אני לא מכירה הייטב דברים שעשו חברי הלהקה האחרים אחרי שהלהקה התפרקה.
יש שיר של ג'ורג' הריסון שאני מכירה, הרבה מכירים את השיר הזה. זה שיר שהוא שר בהופעה בבנגלדש למען מטרה טובה, לעזור לענים.
היום שמעתי את השיר כשהיתי בים, השמיעו ביטלס בים, זה היה נחמד.
והם השמיעו את השיר של ג'ורג' הריסון.
My sweet lord.
זה שיר שמתאר בדיוק את חטא העגל של ג'ורג' הריסון. אולי לא חטא כי ג'ורג' הריסון לא היה יהודי. לא נדרש ממנו להאמין באל אחד.
זה שיר שמעורר קונפליקט באשה יהודיה מאמינה.
כי מצד אחד ג'ורג' הריסון שר הללויה ובאותה נשימה הוא מזכיר את הרי קרישנה והרי רמה.
לפני שהוא מזכיר את קרישנה ורמה הוא אומר לאלהים שהוא מאוד רוצה לראות אותו להכיר אותו וזה לוקח כל כך הרבה זמן, והוא שר הללויה בשלב הזה של השיר, אחר כך הרי ורמה נכנסים לשיר.
בדיוק כמו בחטא העגל של עם ישראל במדבר.
היתה לי מחשבה אם להשמיע או לא להשמיע את השיר.
בתורה מספרים לנו על חטא העגל של עם ישראל. לא חוטאים לאמת.
אז אפשר להשמיע את השיר של ג'ורג' הריסון מתוך מקום שמזכיר את טעותו, שזה לא נכון מבחינת יהדותנו הדברים שג'ורג' הריסון אומר.
George Harrison-My Sweet Lord .
את אותו קונפליקט יש לי עם השיר של אהוד בנאי- ברוקלין.
תמונה
על היחס של זרם חב"ד ביחסם למלובביץ' כאבא כמשיח שמת ומחכים שיחזור,
היחס למלובביץ' הוא אותו יחס שהיהדות מתיחסת לאלהים.
כפי שכתב דוד המלך על שבות יהוה שבות עמו.
אנחנו לא מחכים שדוד המלך יחזור, זה לא מה שהיהדות מבקשת.
דוד המלך מת והוא אמר- לא המתים יהללו יה.
אנחנו מבקשים שיהוה ישוב. כפי שלימד אותנו דוד המלך.
נקשיב לשיר של אהוד בנאי.
אהוד בנאי- ברוקלין.
אז מה אתה אומר אהוד בנאי,
האם יש בברוקלין מה שלבך מבקש,
או שההתרגשות בדרך לברוקלין היא אותה התרגשות של פועלי אוון.
אני אגיד לך מה אני אומרת.
היום קראתי בעיתון שחברת פרלמנט אומרת שקנביס הוא הדרך לצריכת סמים קשים.
אני חושבת  שהדרך שמגיעה ברוקלין היא דרך לצריכת סמים קשים, samim  אתה יודע,
אותם סמים שפועלים על חברי פרלמנט לא לאפשר לכל בית בישראל לגדל קנביס כי עם ישראל לא יקנה כדורים לכאב ראש מתוצרת הורוביץ'.
יוסי בנאי- קורא תהלים- בשוב יהוה שבות ציון.
שיהיה המשך שבוע טוב,
מרדיו זמן השלום.
.
.

Write a Comment

Copyright © 2020 . All rights reserved.