החרב המתהפכת- חודש עשתי עשר בשנת שבעים ואחת.

די מעניין שהעוגב נחשב כלי נוצרי. כלי שמזוהה עם התפילה הנוצרית.

העוגב הוא כלי יהודי שננטש.. יהיה נחמד מאוד אם יחזור העוגב לבית הכנסת..

הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֵל בְּקָדְשׁוֹ הַלְלוּהוּ בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ: הַלְלוּהוּ בִגְבוּרֹתָיו הַלְלוּהוּ כְּרֹב גֻּדְלוֹ: הַלְלוּהוּ בְּתֵקַע שׁוֹפָר הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר: הַלְלוּהוּ בְתֹף וּמָחוֹל הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעוּגָב: הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי שָׁמַע הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה: כֹּל הַנְּשָׁמָה תְּהַלֵּל יָהּ הַלְלוּיָהּ: תהלים.

ברור לי ולך שאם חבורת הומואים מחופשים לנשים תכנס באמצע תפילת יום ראשון לכנסיה ותעשה שם מצעד גאווה, הכומר יגרש אותם מבית התפילה.

לצורך העניין וכדי שתבינו, תראו את ירושלים עיר הבורא כבית תפילה לבורא שכניסת ההומואים למקום קדוש זה מפריעה למתפללים, לבאים לעיר להתפלל תפילה במקום טהור.

לצורך העניין, יש נקודת זכות למלכה אליזבת' שהיא שומרת על חוק איסור משכב של איש השוכב עם בעולת בעל.

אליזבת' שלא מאשרת את צ'ארלס, בנה, כמשך למלוכה מקבלת ומכירה בחוקי עליון.

במיוחד לנוכח אורחות החיים ודרך הארץ בעת הזאת.

אגב,

גם אבימלך הכיר וקיבל את החוק העליון הזה.

גם פרעה שעשה הבה ונתחכמה לו בעת אברהם כשעוד היה אברם, הכיר בחוק העליון הזה.

תחשוב,

אחרי שאשרת את  CHALRLIE HABDO  ואמרת שאתה  CHARLIE HEBDO, מה הבעיא'שך איתי…

ראשית הכהונה.

ההבדל ביני לבין מרים הוא שמרים לא היתה בת כהן ואני כן.

מרים היתה אחות כהן. אחות אהרון הכהן.

יוכבד ועמרם לא היו כהנים.

אהרון היה הכהן הראשון.

דישון דישן דשן ודשן ולוטן.

וְאֵלֶּה בְנֵי צִבְעוֹן וְאַיָּה וַעֲנָה הוּא עֲנָה אֲשֶׁר מָצָא אֶת הַיֵּמִם בַּמִּדְבָּר בִּרְעֹתוֹ אֶת הַחֲמֹרִים לְצִבְעוֹן אָבִיו: וְאֵלֶּה בְנֵי עֲנָה דִּשֹׁן וְאָהֳלִיבָמָה בַּת עֲנָה: וְאֵלֶּה בְּנֵי דִישָׁן חֶמְדָּן וְאֶשְׁבָּן וְיִתְרָן וּכְרָן: אֵלֶּה בְּנֵי אֵצֶר בִּלְהָן וְזַעֲוָן וַעֲקָן: אֵלֶּה בְנֵי דִישָׁן עוּץ וַאֲרָן: אֵלֶּה אַלּוּפֵי הַחֹרִי אַלּוּף לוֹטָן אַלּוּף שׁוֹבָל אַלּוּף צִבְעוֹן אַלּוּף עֲנָה: אַלּוּף דִּשֹׁן אַלּוּף אֵצֶר אַלּוּף דִּישָׁן אֵלֶּה אַלּוּפֵי הַחֹרִי לְאַלֻּפֵיהֶם בְּאֶרֶץ שֵׂעִיר: בראשית.

דִּשֹׁן

דִישָׁן

(וַאֲרָן- כמו זלמן ארן).

עט סופר- שבירת קסם.

(אם לא הבנת, לשון עט סופר מהיר זאת עט מדברת- ולא עט כותבת. על אותו משל של ההבדל בין להכות בסלע ולדבר אל הסלע, ברור לי ולך שאתה לא יכול להשיג עט מדברת באמצעות עט כותבת).

אגב, 

לא ראיתי את הסרט הקוסם מארץ עוץ, גם לא קראתי את הספר. ולא קראתי הוביט ושר הטבעות ולא את מאה שנות בדידות.

לשוב עד…

וְשָׁבוּ עַד יְהוָה וְנֶעְתַּר לָהֶם וּרְפָאָם:

וְשָׁבוּ עַד יְהוָה וְנֶעְתַּר לָהֶם וּרְפָאָם:

וְשָׁבוּ עַד יְהוָה

וְנֶעְתַּר

צריך לחשוב על ענין התשובה.

לאן אתה שב אחרי…

לאן אתה מבקש לשוב..

עד למי אתה מבקש לשוב.

לא בצדקתכם.

אני טוענת שאתה לא יכול להוריד עני באשמת עשיר יען כי-

שִׁפְטוּ דַל וְיָתוֹם עָנִי וָרָשׁ הַצְדִּיקוּ: פַּלְּטוּ דַל וְאֶבְיוֹן מִיַּד רְשָׁעִים הַצִּילוּ: תהלים.

בארץ הזאת כדי לרשת את הארץ שהוריש בורא עולם לישראל אתה לא יכול להוריד עני באשמות עשיר.

עשיר שגונב הוא תאב בצע.

עני שגונב רוצה להביא אוכל לילדיו.

בגלל ירושת הארץ החוקים של ירושת הארץ הזאת הם לא אותם חוקים בארופה.

את האדמה הזאת קיבלנו כדי להחיל את דבר הבורא.

אתה לא יכול לעשות את מעשי כנען ולרשת את הארץ.

הוֹי הַחֹקְקִים חִקְקֵי אָוֶן וּמְכַתְּבִים עָמָל כִּתֵּבוּ: לְהַטּוֹת מִדִּין דַּלִּים וְלִגְזֹל מִשְׁפַּט עֲנִיֵּי עַמִּי לִהְיוֹת אַלְמָנוֹת שְׁלָלָם וְאֶת יְתוֹמִים יָבֹזּוּ: וּמַה תַּעֲשׂוּ לְיוֹם פְּקֻדָּה וּלְשׁוֹאָה מִמֶּרְחָק תָּבוֹא עַל מִי תָּנוּסוּ לְעֶזְרָה וְאָנָה תַעַזְבוּ כְּבוֹדְכֶם: ישעיהו.

כשאתה עושה את מעשי כנען בישראל, הארץ הזאת תקיא אותך ממנה.

זֹאת הַתּוֹרָה לָֽעֹלָה לַמִּנְחָה וְלַֽחַטָּאת וְלָֽאָשָׁם וְלַמִּלּוּאִים וּלְזֶבַח הַשְּׁלָמִֽים: ויקרא.

להזכירכם המלה מילואים מיוחסת לקורבנות.

תחשבו על הדבר בהקשר של יום כיפור שהקצינים לא התריעו שמלחמה בפתח.

בגין אמר סובבני  בכחש בהקשר למלחמת לבנון.

סְבָבֻנִי בְכַחַשׁ אֶפְרַיִם וּבְמִרְמָה בֵּית יִשְׂרָאֵל וִיהוּדָה עֹד רָד עִם אֵל וְעִם קְדוֹשִׁים נֶאֱמָן: הושע.

כְּנַעַן בְּיָדוֹ מֹאזְנֵי מִרְמָה לַעֲשֹׁק אָהֵב: וַיֹּאמֶר אֶפְרַיִם אַךְ עָשַׁרְתִּי מָצָאתִי אוֹן לִי כָּל יְגִיעַי לֹא יִמְצְאוּ לִי עָוֹן אֲשֶׁר חֵטְא: הושע.

כנען מקריב אדם לחטאיו.

וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ: וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים: וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים: תהלים.

אלטלנה- נדנדה.

העשיר עולה על הנדנדנה עם העני ועולה ממנו.

הַצְּבִי יִשְׂרָאֵל עַל בָּמוֹתֶיךָ חָלָל אֵיךְ נָפְלוּ גִבּוֹרִים: אַל תַּגִּידוּ בְגַת אַל תְּבַשְּׂרוּ בְּחוּצֹת אַשְׁקְלוֹן פֶּן תִּשְׂמַחְנָה בְּנוֹת פְּלִשְׁתִּים פֶּן תַּעֲלֹזְנָה בְּנוֹת הָעֲרֵלִים: הָרֵי בַגִּלְבֹּעַ אַל טַל וְאַל מָטָר עֲלֵיכֶם וּשְׂדֵי תְרוּמֹת כִּי שָׁם נִגְעַל מָגֵן גִּבּוֹרִים מָגֵן שָׁאוּל בְּלִי מָשִׁיחַ בַּשָּׁמֶן: שמואל.

משכנות שאננים בירושלים זה לא טוב לישראל.

רוּמָה עַל הַשָּׁמַיִם אֱלֹהִים עַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ: רֶשֶׁת הֵכִינוּ לִפְעָמַי כָּפַף נַפְשִׁי כָּרוּ לְפָנַי שִׁיחָה נָפְלוּ בְתוֹכָהּ סֶלָה: תהלים.

אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה: תהלים.

ציון עדי תקפך, צפי מבוא צופך. הרב שלום שבזי.

(מלכם) מַה לָּכֶם תְּדַכְּאוּ עַמִּי וּפְנֵי עֲנִיִּים תִּטְחָנוּ נְאֻם אֲדֹנָי יְהוִה צְבָאוֹת: ישעיהו.

שאננים.

לימודי מגילה- חודש עשתי עשר.

.

Copyright © 2020 . All rights reserved.